
Podstawowym celem większości komercyjnych serwisów internetowych jest informacja o produktach i usługach mająca na celu zainteresowanie ofertą nowych klientów, a w efekcie zwiększenie sprzedaży. Dla osiągnięcia tego celu kluczowe są dwa czynniki: -
Jak działa serwis internetowy
Czy zawiera kompletne i aktualne informacje, czy sposób przekazu jest czytelny i prosty w odbiorze oraz czy strony ładują się szybko nawet u klientów korzystających z połączeń modemowych. -
Jak klienci trafiają do Twojego serwisu internetowego?
Szczególnie istotne jest, w jaki sposób mogą do tego serwisu trafić osoby, które nie znają jeszcze firmy i jej produktów, a mogą być potencjalnymi klientami. Według badań przeprowadzonych przez Forrester Research: -
81% internautów poszukuje informacji wykorzystując do tego wyszukiwarki internetowe (tj. Google, Onet, Wirtualna Polska i inne), przy czym tylko -
25% szukających przegląda więcej niż pierwszą stronę z wynikami wyszukiwania. Pozycja serwisu internetowego w wynikach wyszukiwania ma więc kluczowe znaczenie dla jego sukcesu.
Ponieważ informacji o podobnej do siebie treści jest w Internecie niekiedy ogromna ilość, wyszukiwarki muszą uporządkować wyniki wyszukiwania według własnych kryteriów zgodności z wyszukiwanym hasłem. Od tego jak wyszukiwarki "ocenią" nasz serwis, zależy zatem w dużym stopniu ilu potencjalnych klientów do nas dotrze. Czytaj więcej - Jak zwiększyć odwiedzalność strony? |